contact-us צור קשר

החומר הפופולרי בהדפסת תלת מימדית

הפלסטיק הוא השולט בכל הנוגע להדפסת תלת מימד. החומר הפופולרי ביותר עבור הדפסה תלת מימדית פלסטיק, הכולל מגוון רחב של תרמופלסטיים ואלסטומרים, גם אם חומרים כמו סוגים שונים של מתכות הופכים לנגישים לשימוש בטכניקת הדפסת התלת מימד. פלסטיק ברמת הצרכן, כמו PLA ו-ABS, משמש לעתים קרובות לייצור צעצועים ודגמים בתעשייה. מצד שני, פולימרים ברמה תעשייתית יכולים לשמש לייצור תבניות פלסטיק, אבות טיפוס ואפילו מוצרים מוגמרים. כדי להבין באיזה חומר כדאי לכם להשתמש תוכלו בקלות להתייעץ על הצוות המקצועי של חברת AMP.

הדפסה תלת מימדית פלסטיק וסוגיו השונים

כאשר אתם בוחרים עבור פרויקט הדפסה תלת מימדית פלסטיק תוכלו לבחון מספר קריטריונים חשובים של החומר. החומרים הזולים ביותר, המתאימים ליישומים לא קריטיים, נמצאים בבסיס הפירמידה. פולימרים סטנדרטיים בטווח זה כוללים PLA (חומצה פולילקטית) ו-ABS (אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן). פולימרים הנדסיים יקרים יותר בחלק העליון של הפירמידה עדיפים עבור חלקים לשימוש כללי אשר צריכים להיות יותר עמידים מפני בלאי. אלה מורכבים מניילון ואקריליק.

הפלסטיקים היקרים ביותר ובעלי הביצועים הגבוהים ביותר, בעלי עמידות בפני שחיקה והתאמה ליישומים בטמפרטורה גבוהה, נמצאים בראש הפירמידה. סדרה זו כוללת PEEK (פוליאתר אתר קטון) ו-PBI (פוליבנזימידאזול) עם הביצועים הטובים מכולם.

חשוב לזכור שלא כל אחד מהתרמופלסטיים הללו עובדים היטב עם הדפסת תלת מימד. לדוגמה, PVC הוא אחד הפולימרים התרמופלסטיים הנפוצים ביותר ויש לו מאפייני עלות ועמידות טובים. עם זאת, זה נדיר בהדפסה תלת מימדית, משום שהמסת חומר זה עלולה להיות בעלת השפעות מזיקות על בריאות האדם ולחייב מערכות סינון אוויר מורכבות.

טכנולוגיות הדפסה תלת מימדית לפלסטיק

שלוש קטגוריות עיקריות כוללות טכנולוגיות הדפסה תלת מימדית פלסטיק הן: היתוך של אבקה, פילמור חומר נוזלי ועבודה עם חוטי/סלילי חומר. בעוד ש-FFF ו-SLA זמינות עבור צרכנים ואנשי מקצוע, היתוך אבקה (PBF) הוא המתאים ביותר ליישומים תעשייתיים.

ייצור FFF או FDM הוא הסוג הנפוץ ביותר של תהליך הדפסה תלת מימד לפלסטיק. שיטה זו כוללת המסת סליל תרמופלסטי והוצאתו על גבי לוח בנייה באמצעות אקדח מחומם. כמו כן, התכונות התרמיות והמכניות של חומרים פוטופולימריים SLA מגוונות. החלופות נעות בין חומרים שבירים לחומרים עמידים יותר הדומים ל-ABS, פוליפרופילן ופוליקרבונט. לבחירת החומר המתאים ביותר לייצור הפרויקט שלכם בהדפסת תלת מימד חייגו עכשיו לחברת AMP  וקבלו ייעוץ מקצועי ללא התחייבות.

מעוניינים בהדפסת תלת מימד

אתם בידיים טובות, השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    שלחו ווצאפ!
    💬 צריך עזרה?
    Scan the code
    שלום
    כאן AMP הדפסות תלת מימד ואבות טיפוס!
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן