contact-us צור קשר

איך לבחור חברה להדפסה בתלת מימד?

הדפסה בתלת מימד מאפשרת לייצר דגמים בצורה מדויקת, אלגנטית וחסרת פשרות. הדגמים הללו יכולים לשמש לכל צורך באשר הוא. למשל, ניתן להדפיס דגמים של מוצרים שנמצאים בשלבי תכנון או לקראת בקרת איכות. ניתן להדפיס מודלים של מוצרים כחלק מתצוגת תכלית עבור משקיעים או קניינים. הדפסות יכולות להתאים ליישומים מסחריים, פתרונות רפואיים, מרכיבים לייצור בקנה מידה רחב ועוד.

הדפסה בתלת מימד, איך זה עובד

הדפסות תלת ממדיות מתבססות על מכשירי הדפסה ייעודיים. ישנם דגמים של מכשירים שמיועדים לשימוש ביתי וישנן מדפסות יותר מקצועיות, שמיועדות לשימוש מקצועי יותר. ככלל, ההדפסה מתרחשת בשלושה ממדים, על פני שלושה צירים. אם בהדפסה דו ממדית רגילה מביאים בחשבון את ציר האיקס (X) ואת ציר הוואי (Y), הדפסה בשלושה ממדית מתבצעת גם לגובה, לאורך ציר הזד (Z).

המדפסת פועלת בשלושת הצירים הללו, כאשר ראש ההדפסה יכול בעצם לכסות כל נקודה בשטח נתון. ההדפסה עצמה מתבצעת בשיטת השכבות. כלומר, קיים מודל תלת ממדי, כאשר הקובץ הממוחשב מציג אותו תוך חלוקה לשכבות – פרוסה על גבי פרוסה. לאחר שהמדפסת מדפיסה שכבה אחת, היא מוסיפה מעליה שכבה נוספת על פי המודל שתוכנן.

חימום החומר והתגבשות המודל

ההדפסה של החומר נעשית על ידי חימום החומר. חומרים כגון פלסטיק או ניילון מותכים ונעשים נוזליים. החומר הנוזלי מודפס על גבי המשטח ושם החומר מתחיל להתקרר. תוך כדי ההתקררות החומר מתחיל להתגבש לצורתו הסופית. רמת החימום של החומר חייבת להתאים לסוג החומר שממנו מפיקים את המודל. ניתן להגדיר את העובי של כל שכבה, על פי סוג המודל ורמת הגימור החלקה שאליה רוצים להגיע.

גימור נוסף לפי הצורך

לאחר שהמודל עצמו מודפס ומוכן, מגובש וגמור, ניתן לבצע שלב של גימור לפי הצורך. הגימור של המודל יכול לכלול ציפוי בצבעים, החלקה, הטמעת מרכיבים נוספים, מודפסים או לא מודפסים ועוד. במרכז ההדפסות ושירותי התלת מימד AMP ניתן לקבל שירותי הדפסה, סריקה, גימור וסיוע בכל שלבי התהליך עד לקבלת מודל מושלם. פנו לצוות המקצועי וספרו מה דרוש לכם וכיצד נוכל לסייע.

מעוניינים בהדפסת תלת מימד

אתם בידיים טובות, השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    שלחו ווצאפ!
    💬 צריך עזרה?
    Scan the code
    שלום
    כאן AMP הדפסות תלת מימד ואבות טיפוס!
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן