contact-us צור קשר

הדפסה תלת מימדית חומרים

הדפסה תלת מימדית חומרים – חומרי הגלם להדפסה תלת מימדית

הדפסה תלת מימדית חומרים הינה נושא המעניין בשנים האחרונות את הציבור הרחב. הדפסה זו  נרשמה לראשונה כפטנט עוד בשנת 1983 אך רק בשנת 2006 פג תוקף הפטנט והשימוש בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד הפכה לפופולרית ונפוצה יותר בתעשיית הדפוס העולמית. כיום, תוכלו ליהנות כבר ממכונות הדפסה ביתיות המסוגלות להנפיק לכם מודלים שונים, באמצעות טכנולוגיות שונות ומגוונות. חברת  AMPהיא חברה בעלת חדשנות מתקדמת בתחום ההדפסות והיא זו שתספק עבורכם מענה טכנולוגי ותענה על דרישותיכם.

בחירת חומר למדפסת תלת מימד בהתאם לצרכי הלקוח

כיום עושים שימוש במגוון חומרים להדפסת תלת מימד. השימוש במבחר חומרים הרחב מאפשר התאמה אישית מושלמת בין סוג החומר לצרכי הלקוח ומאפייני המודל. החומרים השונים להדפסת תלת מימד מאופיינים על ידי טמפרטורות התכה שונות, חוזק או גמישות, עמידות לאורך זמן, רמת דיוק בהדפסה, רמת גימור וברק.

חומר הגלם מגיע בצורת סליל ארוך (FILAMENT) אשר מוזן לתוך המדפסת ומותך לצורך הדפסת המודל אשר נבנה שכבה אחר שכבה.

שני החומרים הנפוצים להדפסת תלת מימד הם PLA ו-ABS.

PLA הנו חומר ידידותי לסביבה המופק מגרעיני תירס. הוא חסר ריח ואינו נוטה להתעוות במהלך ההדפסה. החומר חזק ונוקשה יותר מ-ABS ויכול לבוא במגע עם מזון. קיים במגוון רחב מאוד של צבעים.

ABS הנו חומר עמיד מאוד מבחינה מכאנית ועמיד בטמפרטורה גבוהה יחסית. חומר זה ניתן להברקה ע"י אצטון. הוא פחות "פריך" מ-PLA ולכן מתאים יותר לייצור דגמים מכאניים. קיים גם ABS מעכב בעירה שמתאים לשימוש בסביבה חמה וליצירת זיווד אלקטרוני.

חדשנות ואיכות – הדפסה תלת מימדית חומרים בחברת AMP

החומרים שהצגנו הינם חומרים איכותיים, חזקים וידידותיים לסביבה. במידה ואתם מעוניינים ליהנות מהדפסת מודלים בתלת מימד באמצעות חומרים שאינם פלסטיים תוכלו לעשות זאת באמצעות חומרים שונים ומגוונים. כל זאת ועוד תוכלו לקבל רק אצל חברת AMP בחברה צוות של מהנדסים ומעצבים מקצועיים המתמחים בתכנון ועיצוב מוצרים חדשים כבר משלב הרעיון המוכוונים ליצור בהדפסה תלת מימד.

 

הדפסה תלת מימדית חומרים מקצועית ואיכותית

 

הדפסה תלת מימדית חומרים AMP

לפני שרוכשים מדפסת תלת ממדית או לפני שמזמינים הדפסה שמבוצעת למודל שתכננתם ליישום תעשייתי או אחר, חשוב לדעת שיש מגוון רחב של חומרים שמהם ניתן ליצור מודל. נסביר כל מה שחשוב לדעת על הדפסה תלת מימדית חומרים, שבהם אפשר להשתמש.

הדפסה תלת מימדית חומרים שאפשר לעבוד איתם

מדפסות תלת מימדיות הולכות ונעשות נפוצות יותר, ככל שמחירן יורד. ככל שהזמינות הזאת עולה, גדל גם מגוון המוצרים שבהם ניתן להכין מודלים תלת ממדיים. אם בעבר מדפסות היו עולות עשרות אלפי שקלים כיום הן זמינות הרבה יותר בזול. במקביל, מדפסות תעשיתיות ומקצועיות, מהיקרות יותר, יכולות להפיק מודלים באמצעות מגוון רחב יותר של חומרים.

בין החומרים המקובלים להדפסות ניתן לציין למשל חומרים פלסטיים, PLA, פולימרים, ABS, חומרי דמויי מתכת. מדפסות תעשייתיות ומקצועיות יכולות להשתמש בחומרים נוספים, כגון למשל מתכות, חומר ג'ל מתקדמים, מרכיבים צמחיים דמויי פלסטיק ועוד. חברות ניסיוניות שבשלב זה פועלות בחו"ל הצליחו לבנות מדפסות שיכולות לעשות שימוש בחומרים נוספים כגון בטון ואפילו עץ. בתחום הרפואה, הצליחו לבצע הדפסות גם בחומרים אורגניים. כלומר, לוקחים תרבית של תאים (אנושיים או מבעלי חיים) ואת התאים המשוכפלים מיישמים על ידי מדפסת. עד כה הצליחו ליצר רקמות ביולוגיות מסוימות שכבר שימשו לטיפולים רפואיים. יחד עם זאת, החומרים הכי נפוצים שקיימים בשימוש ביצירת מודלים בהדפסות תלת ממד אלה חומרים פלסטיים ו-PLA וכן חומרי גבס (ליצירת מודלים ארכיטקטוניים, למשל). אלה חומרים מאוד נוחים לשימוש, הם יוצרים מודלים יציבים, עמידים ובמחירים נוחים.

איך יודעים באיזה חומר לבחור

לפני שבוחרים את החומר המתאים לצורך הדפסת תלת מימד, יש להגדיר את המודל, להחליט מהי הצפיפות הרצויה, החוזק שרוצים להפיק. יש להחליט האם נדרש מודל שעמיד לתנאי חוץ, האם זה אמור להיות מרכיב שצריך לעמוד בלחצים או להתאים לתקנות מסוימות או רגולציה. לצורך ביצוע הדפסות מקצועית, לבחירת החומרים המתאימים ועמידה בסטנדרטים גבוהים ביותר, עומדים לרשותכם במרכז ההדפסות ושירותי התלת מימד AMP. פנו ואפשר להפוך את התוכנית שלכם למודפסת, לכל מטרה נדרשת.

מעוניינים בהדפסת תלת מימד

אתם בידיים טובות, השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    שלחו ווצאפ!
    💬 צריך עזרה?
    Scan the code
    שלום
    כאן AMP הדפסות תלת מימד ואבות טיפוס!
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן